Sunday, April 20, 2008

..Hari-hari terakhir..

Sahabat2ku..
Hampir sudah detik itu..detik yang bakal memisahkan kita dari pandangan mata..aku masih terkenang, masih terbayang saat kita semua dipertemukan suatu kita dahulu..salam perkenalan yang pertama dari seorang teman. Ayuni.ceria wajahnya..lembut hatinya. Masih basah kenangan kita saat bersama-sama dalam orientasi pelajar baru.Masih ku ingat kenangan itu. Di dalam kuliah, bersama along, jiha, nana..ke mana2 saja pasti kita bersama..gelak tawa, sedih..pernah juga kita berselisih faham..tapi itukan lumrah. Menjadikan kita lebih dewasa dalam menilai segala sesuatu..maafkan aku andai selama perkenalan kita ini banyak yang menyakitkan hati..
Rasanya baru semalam kita mendaftar..dapat beg baru..baju baru.. tapi hakikatnya, pertemuan yang diaturNya hampir dipisahkanNya semula. Namun aku yakin, perpisahan yang bakal berlaku nanti bukanlah perpisahan selama-lamanya..aku pasti. Ya Allah, pertemukanlah kami semula biarpun tidak di duniamu ini, ku harap bertemunya semula di Jannah..Sayangilah dirinya ya Allah..

Pertemuan demi pertemuan Kau aturkan..seorang demi seorang Kau utus menjadi sahabatku...(Kak Alin, kak Ani, kak farah, kak kiey, kak idah, kak laila, kak izzah, kak imah, cik yat, kak nurul, kak zu, kak jun, kak suzi, kak uday, kak yu, kak yana, kak syu, kak syaza, kak adah, kak ma, kak lina, kak ti, kak zai, kak salwa, nik, siti, sya, aniq, ina, yuniza, amnah, sufi, adik2 di BR, DA, warga DS, BM.) Terima kasih ya Allah..Insan-insan ini terlalu luhur jiwa mereka. Merekalah kawan..sahabat dan teman. Insan-insan yang banyak membantu, perkongsian ilmu, memberi nasihat, dorongan dan kasih sayang pengganti keluarga yang jauh nun di selatan. Setiap detik kita bersama pasti menjadi kenangan yang tidak pernah dapat ku lupakan..Dulu kita bersama-sama ber’perang’, mendapat hadiah jam tangan sebesar jam dinding, meriam katak, apron, topi..macam2.. manisnya saat tu. Dapatkah lagi untukku perolehi kenangan sebegitu??? Semoga ukhuwwah yang terbina diredhaiNya.

Sahabatku... Terima kasih atas segalanya..

Ya Rahman.. ku mohon pertemukanlah kami semua di syurgaMu. Rahmatilah hidup kami ya Allah. Kukuhkanlah ikatan persaudaraan ini. Ampunkan dosa-dosa kami..
ya Allah, permudahkanlah urusan kehidupan kami.. Diri ini terlalu hina ya Allah, malu untuk kami meminta lagi..Sudah terlalu banyak yang dipohon..namun syukur kami entah seberapa..tapi ya Allah, kepada siapa lagi yang layak untuk kami mengadu dan memohon, ke mana lagi tempat untuk kami meminta..Semoga kami tergolong dalam golongan orang-orang yang syahid dalam memperjuangkan agama suci ini.
Amin ya rabbal alamin..

1 comment:

Dr. atulasca bt. husin said...

huhu... ni haha n kinki lg... bocan x?cedihla...nape tulih cam2..kami xtau nk ckp ape..haha sempat menitiskan air mate tau hihi....em, kinki cool je pada luaran...tapi, dalaman kinki hanya ALlah yang tau...cedih tau hihi...sob3=(istiqamah ye nanti, walau ape je kerja kite, kt mane kite duduk..kite still junjung agama Allah..kami cayang tpa sgt2, mfkan sgla slh slp kami ye...we will miss ur lawak hahaha...mesti sunyi sepi hidup kami tanpa lawak2 bernas dari hihi...cedey...

Anda pelawat yang ke :