Friday, August 29, 2008

Moga lebih bermakna..

Selamat menyambut Ramadhan yg penuh barakah..mudah2an puasa kita kali ini adalah puasa kelas pertama.cukuplah tahun2 sblm ini kita siakan Ramadhan yg Allah pinjamkan..bermacam2 perasaan dalam diri ni nk menghadapi bulan mulia ni.mampukah kita menghayati erti sebenar Ramadhan di saat semua sibuk menjalani persiapan kemerdekaan??sub3..takut..berdebar..gembira.Ya Allah hanya pada Mu tmpat mengadu.semoga Ramadahn kali ni lebih bermakna dan dimanfaatkan sepenuhnya oleh kita semua. sama2lah kita mencari redha Allah.saling nasihat menshti sesama saudara..ingat2kan dan pesan2kanlah sesama kita.mungkinkah ini Ramadhan terakhir untuk kita..ya Allah..kami ingin beribadah lagi ya Allah..pjgkan umur kami dalam rahmat dan keampunan-Mu. mohon ampun segaa salah silap. Salam ramadhan al-Mubarak.

ciputih dah melahirkan generasinya lagi :)

Salam..28 ogos 2008, ciputih selamat melahirkan anak2nya yg comel (belum nampak pun sbb mereka kat kmpung).ada 3 ekor..yg peliknya, kali ni ciputih lahirkan baby berperingkat2.huhu..mgrib smlam lahir sekor...dah bncg2 dgn mak dh nk bg nama ape..baik la, cutela, hitamla, lastnye pilih bulan..pastu sempatla dia bermain2 ,makan dan minum dlm kotaknya..mak ingat dah xde lg babynye,,tetiba je kul 10.30 mlm td mak bg msg ada lg sekor...alhamdulillah.hehe ramai dah.bintang namanya, dia belang2 kata mak.pg td...29 ogos 2008, baru lepas besiap nk g skulah dpt msg drpd mak kat kmpung.."anakmu dah ada 3 ekor..ni baru lahir lagi satu..warna putih mcm mamanye.mak bg nama awan ye.ok x?" syukurlah..mak kata tgk perut ciputih pun mcm dh xde. cukup dah, BULAN, BINTANG, AWAN..matahari je xde.mak kata, matahari pjg sgt nk sebut.hehe.nasib baik mendung, petir, kilat xde.huhu..erm.,mudah2an semua sihat..tahniah ciputih!!:))

Tuesday, August 26, 2008

master ke kerja????

huhu...teringat kenangan jdi student.pHD!!!!!tunggu aku!!!!! ="(

'........'


Desir pasir di padang tandus

segersang pemikiran hati

terkisahku di antara cinta yg rumit...

"bila keyakinanku datang..

kasih bukan sekadar cinta

pengorbanan cinta yg agung ku pertaruhkan..

maafkan bila ku x sempurna

cinta ini x mungkinku cegah

ayat2 cinta bercerita

cintaku pada-Mu

bila bahagia mulai menyentuh...

seakanku bisa hidup lebh lama

namun harus ku tinggalkan cinta

ketika ku bersujud..."

apa khabar??

Salam ukhwah, salam syg buat smua shbt shbiah wlu d mana berada.apa khbr?dh terlalau lama x mengedit blog nih.huhu.ntahla.ada je aral..xpe, msti ada hkmahye.buat shbt shbiah adik2 akak2 abg2 yg still study...cmne pelajaran?ok?wlu sesibuk manapun kite dlam gerak kerja dakwah..jgn lupa buka buku walau sesaat.yg pnting buka..:) isi masa yg ada semaksima yg mgkin.ada je masa terluang, tgk plajaran. erm, lagi satu..jgn biasakan tidur lewat ek.nnt time kuliah mengantuk pulak..reht yg ckp tu penting.fokus smsa kuliah lagi pnting:).sy bukanlah seorang yg terlalu baik utk memberi idea/ cdgn..tp ape yg sy rasa sy teringn nk kongsi bersma.mdh2an sdkt sbnyk ada la jgk yg berguna..huhu. buat shbt shbiah yg dah 3 bulan grad? buat ape la gaknye ntum sume ek...lama x dgr khbr.mdh2an kita sume x lupa utk mendoakan antra satu sama lain..lbh2 lagi utk shbiah2 yg bakal bergelar zaujah x lama lagi :) jgn dijauhkan jalan dakwah kita ni...sma2 usaha k:)

Anda pelawat yang ke :