Monday, June 16, 2008

Ya Allah..bantulah aku.

sesuatu yg sgt mencabar apabila bergelar seorang 'teacher'. hehe. Alhamdulillah, saya sekarang sdg belajar2 jadi cikgu. dpt rezeki jadi cikgu sementara kat skolah rendah..ngajar math n muzik.huhu.tp, memang benar la guru tu ibarat lilin. macam yg kita slalu dengar masa skolah2 dulula..bila dah rasai sendiri pengalaman sebgai seorang 'teacher' ni.Ya Allah, Tuhan je yg tau betapa sukarnya apabila berhadapan dgn pelbagai sikap ank murid..ajar yg bijak dan baik lagi berbudi bahasa tu, alhamdulillah la..tapi, namanya pun manusia, x semua sama..tu la salah satu keunikan yg Allah kurniakan pada manusia.erm, cumanya, bila jdi seorg teacher yg sgt2 ingin menjadikan anak muridnya menjadi manusia yg berguna, byk dugaannya.ada yg x fhm sepatah perkataan kata pun, ish3 x tau la nak kata apa. tp hakikatnya mmg ada yg mcm tu. nak berkongsi pada shbt2 sume...bukan sesuatu yg mudah utk mengajar wpun skolah rendah.kesabaran tu sgt2la penting..wpun seseorg itu suka pada kanak2, tp kdg2 byk perkara yg x dijangka berlaku depan mata...ni cerita murid tahap 1 nih..belum kat skolah menengh lagi. ape2 pun..teacher latifah tetap syg pada anak2 muridnya wpun x dgr kata.sakit tekak nak menjerit...camtula gaknye time kite skolah kecik2 dulu.nakal.huhu.konklusinya, jadi seorang guru jelas bukan tugas mudah.saya dah pun rasai..teringat pada cikgu2 n lecturer2 masa blajar...semoga Allah meredhai kehidupanmu.time kasih cikgu.

1 comment:

Haza Nafsi.. said...

A S S A L A M U A L A I K U M
C I K G U!

Anda pelawat yang ke :